fredag 28 oktober 2011

wake me up.

Jag förstår inte riktigt, men jag är alltid mer kreativ och effektiv senare på kvällen/natten. Det är då jag kommer igång och gå och lägga mig kommer absolut inte på frågan. Konstigt det där. Spelar egentligen ingen roll hur dags jag går upp på morgonen heller. Men jag antar att jag fått det av pappa som också alltid suttit uppe sena kvällar och in på natten under min uppväxt. (Nu börjar det vända eftersom han börjar bli en gammal man) och det skriver jag med kärlek.
Så, för någon timme sen tog jag tag i mitt kaos till kök/kokvrå från middagen i tisdag. Nej, jag hade inte gjort det innan. Men nu är det i alla fall nästintill färdigt, allt är diskat men disken måste först torka och undan innan jag kan torka bänkar och så. Men nöjd är jag i alla fall.

Men nu har jag ett litet dilemma. Min extremt inte alls jättenya telefon verkar ha fått något slags fnatt.. Ska ställa klockan till imorgon bitti/okej förmiddag och det blir helt andra fönster som öppnar sig. Sååå, what to do? Jag vill ju absolut inte riskera att försova mig till jobbet. En gång för något år sedan tog jag äggklockan och ställde på maxminuter (99,99 min) och sov, vaknade av att tiden gått ut, ställde klockan och sov igen. Den proceduren körde jag några gånger den natten tills jag skulle gå upp, självklart var jag tvungen att kika på klockan varenda gång också. Inte allt för effektiv. Så, hmm.. Kanske skulle försöka förstå mig på klockradion som mamma köpte till mig för några månader sedan? Bra grej klockan ett på natten.

Well, morgondagen får bjuda på lite mindre tandvärk (peppar peppar ta i trä), jobb och bio faktiskt.. Med mamma och pappa. Och vi ska tro det eller ej gå på den nya Tintin-filmen som har premiär imorgon. Hoppas den är en höjdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar